Ako urobiť fyzické prehliadky tak, aby sa vaša nehnuteľnosť predala čo najlepšie?

Rady, tipy a návody na osobnú prezentáciu seba ako majiteľa nehnuteľnosti na predaj a na prezentáciu nehnuteľnosti ako takej v najlepšom svetle.

Vhodné správanie sa pri prehliadkach nehnuteľnosti

Treba vzbudiť čo najlepší prvý dojem.

  • Z vás ako človeka, ktorý nehnuteľnosť vlastní, resp. ukazuje
  • A treba vzbudiť čo najlepší prvý dojem z nehnuteľnosti ako takej

Prvý dojem si človek vytvorí za pár sekúnd. Je ťažké, ak nie nemožné to ovládať. Tento dojem sa dá opraviť, hoci pomerne ťažko. Je lepšie urobiť to hneď na prvýkrát správne.

Prax neustále ukazuje, že predaj nehnuteľnosti nevyjde len preto, že ľudia si jednoducho "nesadnú". Chémia funguje aj tu.

Neurážať, neskrývať, nepreháňať, nepodrážať, neklamať a sľúbené veci dodržať. Záujemca a teda potenciálny kupujúci totiž okrem nehnuteľnosti samotnej vníma aj pocity, ktoré bude mať s ňou spojené.

Ideálny je stav, ak sa vám podarí vďaka obhliadke zanechať vynikajúci pocit a dojem. Pohodlia a bezpečia.

Ktoré princípy treba pri obhliadke so záujemcom o kúpu na 100% dodržať?

Nehnuteľnosť pred obhliadkou vždy upratať

Doporučujeme vždy. Nehnuteľnosť treba pred návštevou upratať. Bordel a neporiadok budí v mnohých ľudoch negatívne emócie až bloky. Ak chcete predať čo najrýchlejšie a za čo najlepšiu cenu, treba sa týmto negatívnym emóciám vyhnúť. Treba sa ich jednoducho vyvarovať. Upratať je to najmenej čo môžeme pre čo najlepší predaj nehnuteľnosti urobiť.

Dodržovať čas obhliadky

Ak ste sa na termíne obhliadky dohodli, snažte sa termín dodržať. Nerušte termíny. Nechoďte neskoro. Ak ako majiteľ vzbudíte pred záujemcom dojem, že vlastne ani sám nie ste na 100% rozhodnutý či chcete predať - nie je to dobré. Ak to kupujúci vycíti, bude to pociťovať ako špekuláciu. No a z vášho pohľadu majiteľa predávanej nehnuteľnosti - sa bude samotný predaj z "čudných" a nepochopiteľných dôvodov predlžovať.

Ako zvládať negatívne poznámky od ľudí

Ak ste na obhliadke sám, bez realitného makléra, niekedy je veľmi ťažké sa od prípadných uštipačných a negatívnym poznámok odosobniť. Ale je to potrebné. A dokonca nevyhnutné.Uvedomte si prosím, že ak vám potenciálny záujemca povie, že izby sú podľa neho malé a balkón je orientovaný na zlú stranu, nie je vhodné ho začať presviedčať, že tomu tak nie je. Je to vnímanie toho človeka ktorý je aktuálne na obhliadke (návšteve) u vás. No a snaží sa vo vašej nehnuteľnosti nájsť a vidieť sám seba ak má rozhodnúť pre jej kúpu.

Ako zvládať námietku na cenu, ktorá sa kupujúcemu javí privysoká

Áno, sú typy ľudí, ktorí ešte ani nevkročia do nehnuteľnosti a už sa pýtajú na cenu. Resp. ju kritizujú. Dôvody prečo tak záujemcovia o kúpu konajú, môžu a sú rôzne. Ak predávate nehnuteľnosť bez realitky, snažte sa vždy vhodnými otázkami zistiť, prečo tomu tak je. Je vždy lepšie, ak s kľudom záujemcovi na obhliadke odporučíte, že si pôjdete nehnuteľnosť najprv pozrieť. Jednoducho námietku za privysokú cenu je vhodnejšie pred obhliadkou prepočuť a vašu nehnuteľnosť ukázať. Ak bude záujemcovi vyhovovať vo viacerých kritériách, možno pristúpiť k cenovým ponukám a rozhovoru o cene. Ale až po obhliadke.

Aké sú najčastejšie námietky záujemcov o kúpu nehnuteľnosti?

Nachystajte si ideálne odpovede na 

 

najčastejšie námietky kupujúcich v rámci obhliadok,

 

hneď teraz.

Možno podvedome tušíte, kde je problém. Ak ste už nejaké obhliadky mali, tak možno ste si všimli, že na vašu nehnuteľnosť sa "valí" rovnaký typ námietok. Potom je vhodné mať pripravenú odpoveď.

Nie odpoveď podfarbenú negatívnymi emóciami, ktorá vás v hneve napadne vo chvíli keď záujemca na obhliadke námietku skonštatuje.

 

Čo keď ten človek, ktorý bol na obhliadke, bol ideálnym kandidátom na predaj vašej nehnuteľnosti za čo najvyššiu cenu?  On vám ako majiteľovi vyjadril svoj názor a vy ste zareagovali nevhodne.

Osobná obhliadka by nikdy nemala dôjsť do štádia: osobný boj kto z koho. Potom sa stáva, že sa môžete vzájomne uraziť a k predaju a dohode vôbec nedôjde.

Dočítať sa viac k tejto problematike a téme sa môžete aj na špecializovanom realitnom blogu.

Napríklad, vedeli ste že:

Momentálně nejsou k dispozici žádné články.