Tipy ako dosiahnuť maximálnu predajnú cenu

Ako pritiahnuť na svoju nehnuteľnosť čo najviac záujemcov?

Základné pravidlo na trhu realít je lokalita, lokalita a ešte raz lokalita. Keďže ide o "nehnuteľnosť", lokalita je jeden z parametrov, ktorý nie je možný zmeniť. Či už vlastníte dom, byt alebo pozemok.

Sťahovanie domov na kamiónoch či lodiach do inej lokality potvrdzujú toto pravidlo, ale nie sú štandardom u nás na Slovensku. Ako majiteľ nehnuteľnosti však viete dosiahnuť lepšie vnímanie nehnuteľnosti (a teda aj vyššiu cenu) vďaka správne zvolenej marketingovej stratégii.

Základom marketingovej stratégie je, aby ste na obhliadku prilákali čo najviac záujemcov. Alebo aspoň jedného, ktorý sa rozhodne vašu nehnuteľnosť rovno kúpiť.

3 tipy ako môžete zvýšiť predajnú cenu nehnuteľnosti

  • Práca s emóciami
    Vďaka správnemu nastaveniu marketingovej stratégie môžete nehnuteľnosť prostredníctvom emócií posunúť na vyššie poschodie na pomyselnom rebríčku atraktivity samotnej nehnuteľnosti. Je jedno, či ide o byt, o dom alebo pozemok či iný objekt. Emócie zohrávajú svoju rolu vždy spoľahlivo.Len treba vedieť ako.
  • Vytvorenie niekoľkoslovného názvu
    Možno neuveríte, ale vytvoriť niekoľkoslovný, jedinečný, zaujímavý ale pravdivý názov pre nehnuteľnosť, je práca niekedy aj na pár hodín. Ak to chcete vyskúšať sami, určite vám pomôže vytvoriť si niečo ako zoznam výhod vašej nehnuteľnosti. Je jedno či na prvý pohľad viditeľných alebo neviditeľných výhod. Tieto by mali dodať vašej nehnuteľnosti jedinečnosť a pravdivo vystihnúť jej podstatu. Môžete si urobiť taký malý test. Premyslite si a spíšte v čom je vaša nehnuteľnosť jedinečná a výnimočná.
  • Exkluzívna ponuka
    V tomto prípade nemáme na mysli fakt, že necháte aby realitné kancelárie vyvíjali na vás nátlak ohľadom podpísania exkluzívnej zmluvy. Častokrát sa robí opačná chyba. Potrebujete predať a zvolíte stratégiu, že vašu nehnuteľnosť ponúknete všetkým realitným kanceláriám ktoré vás napadnú a ktoré na internete nájdete. Tento prístup je extrémne škodlivý a vysoko nebezpečný pre predávanú nehnuteľnosť ako takú. Realitky sa začnú pretekať s inzerciou na rovnakých portáloch a poväčšine s rôznymi cenami. Kupujúci, ktorý hľadá na internete môže nadobudnúť minimálne ten zlý dojem, že ste zúfalý a neviete predať. Ak sa rozhodnete, že vyhľadáte pomoc realitnej kancelárie a nie ste sympatizanti exkluzívnych zmlúv, dve - tri realitné kancelárie s rovnakou koncovou cenou pre vašu nehnuteľnosť je cesta, ktorou je vhodné kráčať.

Ako nájsť čo najviac záujemcov o kúpu?

Existuje tu priama úmera. Čím viac záujemcov prilákate na fyzickú obhliadku a čím viac ponúk dostanete, tak tým viac môžete zvýšiť cenu nehnuteľnosti.

Na čo sa musíte zamerať, aby ste získali čo najvyššiu predajnú cenu?

Atraktívna LOKALITA

Ide o to, aby ste každým jedným krokom ktorý urobíte, dosiahli lepšie vnímanie vašej nehnuteľnosti, ktorú chcete predať. No a následne si môžete vypýtať aj vyššiu cenu. Polohu a lokalitu naozaj zmeniť nemôže nikto. Jedine čo je možné zmeniť, je vnímanie lokality. To sa dá docieliť napríklad aj vďaka vhodne nastavenej marketingovej stratégii.

Efektívna MARKETINGOVÁ STRATÉGIA

Vďaka pochopeniu súvislostí na trhu realít v súlade s aktuálnou situáciou na tomto trhu, nastavíte predajnú stratégiu tak, aby vaša nehnuteľnosť vyzerala v očiach potenciálnych kupujúcich (cieľovej skupiny) čo najlepšie. A možno až exkluzívne. A práve tento bod je alfou a omegou efektívnej marketingovej stratégie.

ROZŠÍRENIE medzi ľudí

Niekedy sa tomu zvykne hovoriť BUZZ marketing, inokedy VIRAL marketing, často sa uplatňuje aj tzv.remarketing a ešte mnoho ďalších metód. Tieto sa volia tak, aby maximálne vyhovovali nehnuteľnosti a dokázali ju odprezentovať v jej jedinečnom svetle. Cieľom zvoleného spôsobu marketingu je rozšírenie medzi ľudí: je to táto nehnuteľnosť a je na predaj. Na to môžete využiť noviny, internet, časopisy či banery, prípadne iné aktivity, ktoré spôsobia aby vašu nehnuteľnosť videlo čo najviac očí.

Nájdenie ideálnej CIEĽOVEJ SKUPINY

Tu sa treba naozaj zamyslieť, kto bude vhodný kupujúci pre vašu nehnuteľnosť. Myslieť si, že vašu nehnuteľnosť môže kúpiť hocikto, je naozaj nie vhodný spôsob. Skúste sa zamyslieť minimálne nad tým, prečo ste v tejto nehnuteľnosti bývali vy. Čo sa vám na nej páčilo a hlavne si pravdivo odpovedzte, prečo chcete nehnuteľnosť predať.

Naceníme vašu nehnuteľnosť!

Naštartujte svoj predaj správne.

Čo predávate? Dom? Byt? Pozemok? Objekt? Iné? Máte predstavu v akej cenovej relácii sa máte hýbať, ak predávate v konkrétnej lokalite?

Že nie? Alebo len tak približne? Nevadí! Zdarma pre vás urobíme ocenenie nehnuteľnosti, aby ste mohli úspešne odštartovať predaj vašej nehnuteľnosti teraz.

Získajte predstavu o cene vašej nehnuteľnosti hneď teraz!

Dočítať sa viac k tejto problematike a téme sa môžete aj na špecializovanom realitnom blogu.

Najnovšie články:

Momentálně nejsou k dispozici žádné články.